Sunday 25 May 2014

Resepi Kek Marbel

10:25

KEK MARBEL


Harini nak share resepi kek marbel.Haritu singgah di rumah kawan di hidangkan pula dengan kek marbel ni.Terus mintak resepinya.Jom tengok resepinya.

Bahan bahannya:

100 gm mentega tanpa lemak 
100 gm gula ising 
3 biji telur (ambil 2 kuning dan 3 putih) 
200 gm tepung naik sendiri 
2 sudu makan susu cair 
1 camca teh asen vanilla 
serbuk koko (ikut suka)

Caranya

Pukul mentega dan gula ising hingga betul-betul kembang. Kemudian, masukkan telur sebiji deni sebiji dan diikuti dengan asen vanilla dan susu. Masukkan tepung sedikit demi sedikit. Teruskan memukul adunan dengan perlahan untuk seketika sehingga benar-benar sebati. Bahagikan adunan kepada dua bahagian yang dimasukkan ke dalam bekas berasingan. 

Satu bahagian ditambah dengan serbuk koko. Sediakan acuan loyang yang telah digriskan terlebih dahulu dengan sedikit mentega. Sudukan adunan ke dalam loyang dari kedua-dua bahagian secara berselang-seli sehingga kelihatan berbelang. Bakar adunan selama 20 hingga 30 minit dengan suhu 180 C.

Mudah sahajakan.Resepi sesuai untuk santapan 5 orang.Untuk pewarna anda boleh ubah ikut selera anda dan bolehlah di tambah dengan coklat chip.Selamat mencuba,

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

Post a Comment

 

© 2013 RESEPI MASAKAN. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top